Ga verder naar de inhoud

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega SYSTEEMDESKUNDIGE

Incovo en Interza zijn innovatieve afvalintercommunales in de Vlaamse Rand rond Brussel met zetels in Vilvoorde en Zaventem en samen meer dan 150 werknemers. Wij zorgen samen voor alle dagelijkse aspecten van het afvalbeheer ten behoeve van 210 000 burgers in 10 gemeenten. De operationele activiteiten bestaan onder meer uit huis-aan-huisafvalinzameling (logistiek), het beheer van de recyclageparken en de aanpak van zwerfvuil en sluikstorten. Er wordt daarnaast ook ingezet op afvalpreventie en -sensibilisering van scholen en lokale verenigingen.

Wij willen duurzame en communicerende organisaties zijn, gericht op efficiëntie van de bedrijfsprocessen, een correcte, veilige manier van werken binnen de operaties en een hoge betrokkenheid en klantentevredenheid. Via een intense samenwerking delen Incovo en Interza heel wat koepelfuncties.

Onze dagelijkse inzet staat garant voor een belangrijke bijdrage aan de maatschappelijke dienstverlening in het hart van de lokale besturen. Het afval inzamelen van de burgers is onze missie!

Functie

  • Je leidt alle activiteiten gerelateerd aan het proces Systeemmanagement (ICT, telecommunicatie, IT veiligheid en -netwerkbeheer) in de beide intercommunales, dit in nauwe samenwerking met de verschillende stakeholders.
  • Je zorgt als stafmedewerker binnen het departement Ondersteunende Diensten voor de uitvoering en coördinatie van de verschillende subprocessen, nl. automatisering, digitalisering, ordenen van informatie, beheren van IT systemen (infrastructuur en applicaties), overleg en projectwerking, aankoop van ICT materiaal, organisatie van de telefonie.
  • Je vertaalt de organisatiestrategie van het directiecomité (DIRCOM) in een operationeel, tactisch systeemmanagementplan en implementeert dit als drijvende kracht in de praktijk.
  • Je start nieuwe initiatieven of projecten in jouw scope en blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en regelgeving ter zake.
  • Je zoekt, implementeert en onderhoudt samen met de collega’s de meest geschikte ICT-toepassingen zodat de organisatie een zo optimaal mogelijke dienstverlening kan leveren.
  • Je brengt vanuit je koepelfunctie structuur, eenheid en continue verbetering in de ICT gerelateerde processen.
  • Je fungeert als eerste, intern aanspreekpunt voor collega’s bij allerhande informaticaproblemen en -vragen. Je ondersteunt hen bij de uitvoering van hun taken d.m..v. het faciliteren van de goede werking van hardware en software, beheer van toegangsrechten, paswoordbeheer, …
  • Je legt de link vanuit je scope naar GDPR en NIS2 gerelateerde aspecten. Je staat in regelmatig contact met de DPO (via Haviland) en de bevoegde instanties.
  • Je volgt nauwgezet de samenwerking op de externe IT partners.
  • Je staat mee in voor de preventie (voorkomen van ICT incidenten door het uitvoeren van audits, analyse, sensibilisering en versterking van de cyberveiligheid) en het crisisbeheer (onderzoek en remediëring van gebeurlijke ICT incidenten met het ook op de verzekering van de continuïteit van de ICT dienstverlening).

PROFIEL

  • Je beschikt over een master diploma (of een vergelijkbaar werkingsniveau op basis van geslaagde capaciteitstesten), bij voorkeur in de richting van ICT / informatica.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een ondersteunende ICT functie op organisatiebreed niveau.
  • Ervaring in publieke instellingen, lokale besturen en/of de afvalsector is een pluspunt, maar geen must.
  • Je draagt waarden als eerlijkheid en discretie hoog in het vaandel. Je kan vlot professioneel omgaan met vertrouwelijke en/of persoonlijke informatie en data.
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
  • Problemen neem je vast vanuit een oplossingsgerichte en hands-on aanpak.
  • Je bent stressbestendig en kan de juiste prioriteiten stellen. Je gaat planmatig en organisatorisch te werk.
  • Je hebt een uitstekende geschreven en gesproken kennis van het Nederlands.

WIJ BIEDEN

  • Een voltijdse functie (contract van onbepaalde duur) in een organisatie met maatschappelijke verantwoordelijkheid en een open bedrijfscultuur.
  • De mogelijkheid om je competenties ten volle te benutten en verder uit te bouwen in een organisatie in beweging.
  • Een competitieve verloning volgens uw professionele ervaring met inschaling volgens de barema’s van lokale besturen (A1 – A3 niveau). Gepresteerde jaren in de privésector kunnen hiervoor worden meegerekend.
  • Het basisloon wordt aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, ecocheques, geschenkcheque, hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie, vakantiegeld, bijkomend pensioen, mogelijkheid tot fietsleasing en 33 verlofdagen).
  • Mogelijkheid tot telewerk (1 dag per week) en glijtijdenregeling voor een optimale ‘work-life’ balans.
  • Een veelzijdige job met ruimte voor innovatie en initiatief.

PLAATS VAN TEWERKSTELLING

  • Afwisselend op de hoofdzetel van Incovo (Vilvoorde) en Interza (Zaventem).

Hoe solliciteren?

Stuur je kandidatuur met motivatiebrief binnen de 8 weken na publicatie naar jobs@incovo.be

Indien je slaagt in de voorselectie (screening van je CV en motivatie), volgt er een kennismakend gesprek waarbij je professionele ervaring, persoonlijke houding, waarden en motivatie worden getoetst. Tenslotte wordt er een lijngesprek georganiseerd met de administratief directeur aan wie de functie rapporteert.

Voor niet weerhouden kandidaten, wordt er een wervingsreserve aangelegd voor de duurtijd van 1 jaar.